Klubbens første freeskikonkurranse

Aktuelt >> Klubbens første freeskikonkurranse

Oppland freeski arrangerte cup i Fjerdumparken i Gausdal søndag 14. januar.

Gjøvik skiklubb freeski stilte for første gang med utøvere i en freeskikonkurranse. Vi var godt representert og stilte med 11 jenter og gutter fordelt i klassene U10, U12 og yngre junior.

Fjerdumparken er liten og intim men en fantastisk morsom og innholdsrik arena med utfordrende hopp og rails på flere nivåer.

Deltakerne fikk en time med oppvarming før selve konkurransen. Alle løperne fikk kjøre flere runs der de ble vurdert for vanskelighetsgrad, utførelse og kreativitet fulgt av grom musikk over anlegget og kommentert av dagens engasjerte speaker.

Gjøvik skiklubbs store delegasjon gjorde seg godt bemerket og fikk mange gode plasseringer. Premier, pølse og drikke ble delt ut etter at hver gruppe hadde kjørt.

Det var første møte med en freeskikonkurranse for de aller fleste. De fleste skulle nok ønske at dagen ikke tok slutt. Enkelte reiste til og med rett i Hovdebakken etter konkurransen for å finspisse og sette triksene enda bedre. Resten er nok å finne på ukas freeskitreningen kvelden derpå.

Best av alt var at gjengen fra Gjøvik skiklubb syntes dette var utrolig gøy. De har hatt en utrolig god fremgang siden klubben startet opp med freeski. De støtter og heier hverandre frem uansett nivå, både på hverdager i Hovde og nå i en konkurranse. Det var stor enighet i at dette ga mersmak, både blant deltakerne og oss voksne som var med som heiagjeng.